Вчені склали першу температурну карту поверхні астероїда головного поясу (16) психея. Це небесне тіло має діаметр більше 200 кілометрів і багате важкими металами, тому вважається, що астероїд може бути залишком зародка так і не сформувалася планети. Однак не всі дані узгоджуються з цією гіпотезою, а збирати нові вкрай нелегко: відстань від нас до психеї коливається в межах 180-330 мільйонів кілометрів.

Розглядаючи відбите світло таких невеликих і далеких тіл, наземні інструменти рідко отримують більше одного пікселя на зображення астероїда. Це дозволяє дізнатися багато ключові характеристики, але недостатньо для детального вивчення. Тому nasa збирається запустити в 2022 році місію psyche, яка до 2026-го прибуде на орбіту психеї і зможе спостерігати її поблизу. Однак нещодавно катрін де клеєр (katherine de kleer) і її колегам вдалося отримати зображення астероїда з безпрецедентною роздільною здатністю.

Для цього вони використовували працюючий в чилі масив південної європейської обсерваторії alma. Він включає десятки радіотелескопів, що працюють в міліметровому діапазоні хвиль. Об’єднавши зібрані дані, вчені змогли розглянути психею з роздільною здатністю до 30 на 30 кілометрів на піксель. Про це вони повідомляють в статті, опублікованій в planetary science journal. Також про роботу розповідається в прес-релізі, поширеному каліфорнійським технологічним інститутом.

Спостереження підтвердили, що поверхня психеї складена з незвично щільного і (або) електропровідного речовини. Однак кількість випромінюваного астероїдом тепла виявилося майже вдвічі менше, ніж очікувалося. За словами вчених, разом ці знахідки говорять про те, що поверхня психеї складається з металів не менше ніж на 30 відсотків. А характер поляризації випромінювання показав, що, швидше за все, ці метали присутні у вигляді включень в кам’янисті породи.